2021-09-01 06:30Nyheter

Produktnyhet September 2021 - Väggdosa

Thermotechs nya väggdosa i egen designThermotechs nya väggdosa i egen design

Flexibel och smidig väggdosa i egen design med många olika anslutnings- och montagemöjligheter

Thermotechs nya väggdosa i egen design används som alternativ till väggbockfixtur när installation görs i tunna väggar eller där separata anslutningskopplingar önskas. Den finns för både klämringskoppling (15 och 16 mm) och presskoppling (16 mm).

Väggdosan är anpassad för montage i väggar med reglar från 45 mm och uppåt. Den kan fästas direkt mot regel, med montageplåt eller montagedistans. Montagedistans används för att få ett visst cc-mått mellan väggdosorna när infästning sker mot träregel. Montageplåtar monteras mellan väggreglar och dosan fästs i skenorna med önskat cc-mått.

En unik fördel är möjligheten till rörbyte även med presskoppling. Den släta stosen ger god kontakt mot tätskiktsmembran. Väggdosan har separat skyddsrörshylsa för 25 mm som gör det enkelt att ansluta skyddsrör.

Till väggdosan finns tre olika varianter av anslutningskopplingar för att smidigt kunna ansluta olika blandare, WC-stol och även mot rör vid synlig rördragning.

APPLIKATIONSEXEMPEL
1. Väggdosan monterad i badrum för senare anslutning av duschblandare. Här används lämpligast montageskena cc 150/160 mm som monteras mellan väggreglar.

2. Anslutning av WC kräver endast en väggdosa vilket möjliggör skruvmontage direkt mot väggregel.

3. I kommod önskas anslutning av både kall- och varmvatten och exempelvis ett cc-mått av 100 mm. Det löses med montagedistans cc 100 mm.

Om Thermotechs pressrum

Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar, projekterar och levererar kompletta kundanpassade system för vattenburen golvvärme, vattendistribution och markvärme. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där, i de norrländska skogarna, finns produktion och huvudlager än idag. Vi har ytterligare åtta Thermotech Center över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder, samt dotterbolag i Finland. Vi säljer endast B2B, direkt till professionella kunder utan mellanhänder. Vårt mål är att förenkla installatörens vardag med en hög och kompetent servicenivå, smarta systemlösningar och funktionella produkter som är enkla att installera. Thermotech Scandinavia AB har ledningssystem för kvalité och miljö som uppfyller kraven enligt ISO 9001 och 14001. Läs gärna mer om oss på www.thermotech.se

Erik Löwgren (f.d. Persson)
Produktansvarig