2024-01-25 07:30Nyheter

Produktnyhet - Robust och ergonomisk väggbockfixtur

Thermotech väggbockfixtur för rörutgång ur vägg. Monterad med montageplatta med c/c-mått 160 mm för anslutning av duschblandare.

Thermotechs nya väggbockfixtur för rörutgång ur vägg är robust och ergonomisk. Den är anpassad för 25 mm skyddsrör med 16 mm mediarör och ryms i 70 mm väggutrymme.

Väggbockfixturen kan smidigt monteras på ett flertal olika sätt. Montageplattorna används för att fästa mot kortling eller väggskiva och enkelt få ett korrekt c/c-mått mellan fixturerna.

Fixturen kan även monteras direkt i väggskiva eller kortling med hjälp av skruv.

Med hjälp av väggskenan i plåt monteras fixturen mellan väggreglar med önskat c/c-mått.

Om Thermotechs pressrum

Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och projekterar kompletta system för värme- och vattendistribution. Vi säljer och levererar våra skräddarsydda systemlösningar direkt till professionella kunder (B2B) utan mellanhänder. Vårt mål är att förenkla kundens vardag med en hög och kompetent servicenivå, smarta systemlösningar och funktionella produkter som är enkla att installera. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där, i de norrländska skogarna, finns vår fabrik med produktion och huvudlager än idag. I vår fabrik och på våra åtta Thermotech Center i Sverige samt dotterbolaget i Finland, hittar du våra medarbetare. Thermotech Scandinavia AB har ledningssystem för kvalité och miljö som uppfyller kraven enligt ISO 9001 och 14001. Thermotech ägs sedan mars 2022 av det börsnoterade finska bolaget Purmo Group Plc. Läs gärna mer om oss på www.thermotech.se

Mattias Lundberg
Utvecklingsingenjör