2022-10-06 06:30Nyheter

Produktnyhet - ISO Kompakt, skåp för kall- och varmvatten i samma skåp

Prefab ISO Kompakt

Prefab ISO Kompakt är ett prefabricerat isolerat skåp för genomgående kall- och varmvattenstam i samma skåp utan värmespridning.

En typisk lösning för tappvattendistribution i flervåningshus är genomgående kall- och varmvattenstammar. Ett problem när kall- och varmvatten dras i samma skåp kan vara värmespridning som ger en uppvärmning av kallvattnet över tillåtna maxgränser.

Thermotechs ISO Kompakt är ett komplett prefabricerat skåp där problemet med kallvattenuppvärmning är effektivt löst. Skåpet levereras även med prefabricerad isolering i XPS för stamledningarna, för en enklare installation.

Lösningen är mycket kompakt. Hela konstruktionen ryms i 540 mm brett skåp inklusive stammar med prefabricerad isolering, plats för två vattenmätare samt fördelare för kopplingsledningar upp till 5 KV och 4 VV. Skåpet ryms i vägg med 120 mm regel.

Flexibelt val av kopplingar för stamledning, upp till 32 mm. Thermotech kan alltid objektsanpassa Prefab vid behov.

Om Thermotechs pressrum

Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar, projekterar och levererar kompletta kundanpassade värme- och rörsystem. Vi säljer och levererar våra skräddarsydda systemlösningar direkt till professionella kunder (B2B) utan mellanhänder. Vårt mål är att förenkla kundens vardag med en hög och kompetent servicenivå, smarta systemlösningar och funktionella produkter som är enkla att installera. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där, i de norrländska skogarna, finns produktion och huvudlager än idag. I Sollefteå, och på våra åtta Thermotech Center i Sverige samt dotterbolaget i Finland, hittar du våra ca 90 medarbetare. Thermotech ägs sedan 1 mars 2022 av det börsnoterade finska bolaget Purmo Group. Thermotech Scandinavia AB har ledningssystem för kvalité och miljö som uppfyller kraven enligt ISO 9001 och 14001. Läs gärna mer om oss på www.thermotech.se

Mattias Lundberg
Utvecklingsingenjör