2013-12-11 11:10Pressmeddelande

Thermotech vinnare av Årets Nyhetsrum 2013

null

Priset delas ut till de företag och organisationer som bäst lyckats med sin digitala PR under året och på ett nytänkande sätt lyckats nå igenom bruset. Thermotech Scandinavia AB tog hem vinsten i kategorin ”Industri & Energi”.

Mynewsdesk vill med Årets Nyhetsrum belöna och lyfta fram företag eller organisationer som använt sina nyhetsrum för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap. Förhoppningen är att vinnarna ska fungera som inspiration för andra som kämpar med att nå ut.

Thermotech var en av fyra nominerade i kategorin ”Industri och Energi” och vann priset med motiveringen;

“Med en blandning av koncept-, produkt- och rekryteringsnyheter, en rikt beskriven bildbank och en imponerande broschyrsamling har denna globalt expansiva mellannorrlänning gjort sitt nyhetsrum till en värdig vinnare i kategorin Industri & Energi”

- Vi är mycket stolta över att vinna utmärkelsen Årets Nyhetsrum i vår branschkategori och dessutom i konkurrens med betydligt större företag. Det ger oss inspiration att jobba vidare för att ytterligare förbättra och bredda innehållet i vårt nyhetsrum, säger Ulrika Mattisson, informationsansvarig på Thermotech Scandinavia AB.



Om Thermotechs pressrum

1996 föddes golvvärmeleverantören Thermotech i de norrländska skogarna. Till en början som ett projekt för att skapa arbetstillfällen i den lilla staden Sollefteå. Två praktikanter anställdes och ganska omgående såg de möjligheter att särskilja sig från de stora aktörerna på marknaden. Med ungdomlig entusiasm ifrågasattes det konventionella. Med nya perspektiv och nyfikenhet på faktiska behov kunde vi börja leverera kundanpassade golvvärmesystem för en enklare installation. Vi hoppade över grossistledet för en närmare kontakt till slutkunderna, och vi ansåg design vara värdefullt, även om produkten inte alltid syntes. Andan finns kvar hos oss än idag, med tydligare processer och starkare värderingar. Thermotech är idag en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Huvudlager och produktion finns fortfarande kvar i Sollefteå. I koncernen finns även åtta regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder, samt dotterbolagen Thermotech Scandinavia Finland OY och Thermotech RU. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland. Vattenburen golvvärme har varit grunden i Thermotechs verksamhet ända sedan starten. Produktportföljen har efterhand byggts på med system för tappvatten. Vi levererar fortfarande direkt till våra kunder utan mellanhänder. Vi brinner för att förenkla installatörens vardag och sätter stolthet i att ha en god och nära relation med våra kunder. Vår målsättning är att vara en trygg leverantör av lättinstallerade system och hålla den högsta kvalitén på marknaden vad gäller både produkter och det tillhörande ingenjörsarbetet. Vi har därför kunniga specialister nära kunden och levererar skräddarsydda systemlösningar oavsett projektets storlek. Design används som ett strategiskt verktyg i hela vår organisation. Design är för oss en arbetsprocess som utgår från brukarens funktionella, miljömässiga och estetiska behov.


Kontaktpersoner

Mattias Lundberg
Utvecklingsingenjör
Mattias Lundberg
André Hiljanen
Key Account Manager
André Hiljanen
Andreas Anderzon
Chef Supply chain
Andreas Anderzon
Anders Andersson
VD, Thermotech Scandinavia AB
Anders Andersson
Jonas Holmström
VD, Thermotech Scandinavia Finland Oy
Jonas Holmström
Ulrika Mattisson
Kommunikationsansvarig
Ulrika Mattisson
Kirill Makarov
Produktchef
Kirill Makarov
Erik Löwgren (f.d. Persson)
Produktansvarig
Erik Löwgren (f.d. Persson)
Jens Edbladh
Produktansvarig
Jens Edbladh