2011-10-13 10:29Pressmeddelande

Thermotech nominerade till Årets Pressrum 2011

null

Med kundtävlingen Årets Pressrum vill Mynewsdesk lyfta fram goda, inspirerande exempel. Syftet är även att belöna de företag och organisationer som har lyckats med sin digitala och sociala pr. Det nya föränderliga medielandskapet ställer höga krav på kommunikatörer som vill nå ut med sin information. Kärnan handlar om att producera intressant och lättillgängligt pressmaterial. Med kvalitativt innehåll, aptitligt paketerat i olika format, med bra översikt och möjlighet att sprida materialet vidare, ökar chanserna för relevant publicitet i sociala, digitala och traditionella medier.

Nominerade i tolv branscher har valts och en vinnare i varje bransch utses av Mynewsdesks jury.

"Det var oväntat och vi gläds över att vara nominerade till Årets Pressrum i kategorin "Miljö & Energi”. Vi sätter värde i att kunna sprida våra nyheter på ett sätt som är effektivt och enkelt för både oss själva och våra mottagare.”, säger Ulrika Mattisson, informationsansvarig på Thermotech Scandinavia AB.

Nytt för i år är att även allmänheten har möjlighet att säga sitt genom att rösta fram Publikens Favorit. Röstar gör du enkelt här.

Omröstningen startar den 12 oktober och pågår till och med den 18 november. Vinnarna presenteras den 8 december.

 

För ytterligare information:
Ulrika Mattisson                  
Informationsansvarig                                 
Thermotech Scandinavia AB                      
Tel: 060-64 70 94
E-post: ulrika@thermotech.se

 


Om Thermotechs pressrum

1996 föddes golvvärmeleverantören Thermotech i de norrländska skogarna. Till en början som ett projekt för att skapa arbetstillfällen i den lilla staden Sollefteå. Två praktikanter anställdes och ganska omgående såg de möjligheter att särskilja sig från de stora aktörerna på marknaden. Med ungdomlig entusiasm ifrågasattes det konventionella. Med nya perspektiv och nyfikenhet på faktiska behov kunde vi börja leverera kundanpassade golvvärmesystem för en enklare installation. Vi hoppade över grossistledet för en närmare kontakt till slutkunderna, och vi ansåg design vara värdefullt, även om produkten inte alltid syntes. Andan finns kvar hos oss än idag, med tydligare processer och starkare värderingar. Thermotech är idag en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Huvudlager och produktion finns fortfarande kvar i Sollefteå. I koncernen finns även åtta regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder, samt dotterbolagen Thermotech Scandinavia Finland OY och Thermotech RU. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland. Vattenburen golvvärme har varit grunden i Thermotechs verksamhet ända sedan starten. Produktportföljen har efterhand byggts på med system för tappvatten. Vi levererar fortfarande direkt till våra kunder utan mellanhänder. Vi brinner för att förenkla installatörens vardag och sätter stolthet i att ha en god och nära relation med våra kunder. Vår målsättning är att vara en trygg leverantör av lättinstallerade system och hålla den högsta kvalitén på marknaden vad gäller både produkter och det tillhörande ingenjörsarbetet. Vi har därför kunniga specialister nära kunden och levererar skräddarsydda systemlösningar oavsett projektets storlek. Design används som ett strategiskt verktyg i hela vår organisation. Design är för oss en arbetsprocess som utgår från brukarens funktionella, miljömässiga och estetiska behov.


Kontaktpersoner

Mattias Lundberg
Utvecklingsingenjör
Mattias Lundberg
André Hiljanen
Key Account Manager
André Hiljanen
Andreas Anderzon
Chef Supply chain
Andreas Anderzon
Anders Andersson
VD, Thermotech Scandinavia AB
Anders Andersson
Jonas Holmström
VD, Thermotech Scandinavia Finland Oy
Jonas Holmström
Ulrika Mattisson
Kommunikationsansvarig
Ulrika Mattisson
Kirill Makarov
Produktchef
Kirill Makarov
Erik Löwgren (f.d. Persson)
Produktansvarig
Erik Löwgren (f.d. Persson)
Jens Edbladh
Produktansvarig
Jens Edbladh