Med kundtävlingen Årets Nyhetsrum vill Mynewsdesk inspirera och lyfta sina kunder till ständigt vassare digital PR genom att lyfta fram goda exempel på nyhetsrum. Hundratals
företag och organisationer har synats och tillslut har fyra nominerade inom varje kategori valts ut.
Thermotech Scandinavia AB är nominerade i kategorin ”Industri & Energi”.
Juryn har bland annat tittat på hur de olika funktionerna i nyhetsrummet utnyttjats, om någon hittat
ett särskilt kreativt sätt för att nå ut med sina nyheter och vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut.
Nominerade i tolv branscher har valts och en vinnare i varje bransch utses av Mynewsdesks
jury. Vinnarna presenteras den 10 december.
"Vi gläds mycket över att vara nominerade till Årets Nyhetsrum 2013 i kategorin "Industri & Energi”. Vi fanns faktiskt med bland de nominerade även 2011 och besöksantalet i vårt nyhetsrum har ökat ordentligt sedan dess. Vi ser det som ett gott tecken på att vi gör någonting rätt. MyNewsdesk är ett bra hjälpmedel att sprida våra nyheter på ett sätt som är effektivt och enkelt för både oss själva och våra mottagare.”, säger Ulrika Mattisson, informationsansvarig på Thermotech Scandinavia AB.
1996 föddes golvvärmeleverantören Thermotech i de norrländska skogarna. Till en början som ett projekt för att skapa arbetstillfällen i den lilla staden Sollefteå. Två praktikanter anställdes och ganska omgående såg de möjligheter att särskilja sig från de stora aktörerna på marknaden. Med ungdomlig entusiasm ifrågasattes det konventionella. Med nya perspektiv och nyfikenhet på faktiska behov kunde vi börja leverera kundanpassade golvvärmesystem för en enklare installation. Vi hoppade över grossistledet för en närmare kontakt till slutkunderna, och vi ansåg design vara värdefullt, även om produkten inte alltid syntes. Andan finns kvar hos oss än idag, med tydligare processer och starkare värderingar. Thermotech är idag en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Huvudlager och produktion finns fortfarande kvar i Sollefteå. I koncernen finns även åtta regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder, samt dotterbolagen Thermotech Scandinavia Finland OY och Thermotech RU. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland. Vattenburen golvvärme har varit grunden i Thermotechs verksamhet ända sedan starten. Produktportföljen har efterhand byggts på med system för tappvatten. Vi levererar fortfarande direkt till våra kunder utan mellanhänder. Vi brinner för att förenkla installatörens vardag och sätter stolthet i att ha en god och nära relation med våra kunder. Vår målsättning är att vara en trygg leverantör av lättinstallerade system och hålla den högsta kvalitén på marknaden vad gäller både produkter och det tillhörande ingenjörsarbetet. Vi har därför kunniga specialister nära kunden och levererar skräddarsydda systemlösningar oavsett projektets storlek. Design används som ett strategiskt verktyg i hela vår organisation. Design är för oss en arbetsprocess som utgår från brukarens funktionella, miljömässiga och estetiska behov.