2022-03-28 06:30Nyheter

Produktnyhet Mars 2022 - Svart trendig displaytermostat

Trådbunden displaytermostat (serie XD) i svart kulör.

THERMOTECH UTÖKAR REGLERINGEN MED TRENDIG SVART RUMSTERMOSTAT

Nu kompletterar Thermotech sortimentet av trådbundna displaytermostater (serie XD) med en snygg svart kulör. Med sin tunna och stilrena design fyller rumstermostaten diskret sin funktion och passar perfekt vid både nybyggnation och renovering.

Displaytermostaten har lufttemperaturgivare och golv-givare kan anslutas. Anslutning av golvgivare tillåter reglering av rumstemperatur med max- eller min begränsning av golvtemperatur eller styrning av bara golvtemperatur. Termostaten har funktion för frostskyddsläge samt ECO-funktion för tillfällig temperatursänkning, t.ex. i fritidshus.

Displaytermostaten är enkel att montera och programmera. Displayen kan anpassas så att den lyser, är dimrad eller släcks helt. Touchknapparna är bara synliga när termostaten är aktiverad. Termostaten kan låsas vid behov, t.ex. i offentliga miljöer.

Termostaten har intelligent styrning inbyggd, för optimerad drift. Det ger ett jämnt och behagligt inomhusklimat med bästa möjliga energieffektivitet.

Egenskaper & fördelar:
- Den är tunn och diskret, endast 16 mm djup.
- Den har intelligent styrning för optimerad drift.
- Man kan välja om displayen ska vara släckt, tänd eller dimrad.
- Touchknapparna syns bara när displayen är tänd.
- Displayen kan låsas i offentliga miljöer.
- Den har frostskyddsläge och ECO-funktion för tillfällig temperatursänkning.
- Den klarar 24 V ställdon från alla fabrikat av både typen NC och NO.

Om Thermotechs pressrum

TT Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och projekterar kundanpassade och lättinstallerade värme- och rörsystem. Vårt syfte är att förenkla installatörens vardag och att bedriva en verksamhet som är hållbar för samhälle och miljö med omtanke om medarbetare och kunder. Vi verkar nära våra kunder och försäljningen sker B2B utan mellanhänder. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där finns huvudlager och produktion än idag. Våra ca 90 medarbetare finns på fabriken i Sollefteå, våra åtta Thermotech Center i Sverige (Umeå, Sundsvall, Örebro, Norrtälje, Växjö, Göteborg, Vårgårda och Malmö) samt dotterbolaget i Finland. Thermotech ägs av Purmo Group Plc och omsatte ca 252 MSek 2021. www.thermotech.se